Zakład ubezpieczeń odpowiada za proces likwidacji szkód. Jednakże rolą brokera ubezpieczeniowego jest nadzorowanie w imieniu Klienta całego procesu likwidacji danej szkody.
W ramach standardowego serwisu brokerskiego oferowanego przez Alfa Strategy zapewniamy nieodpłatny nadzór szkodowy nad szkodami i roszczeniami zgłaszanymi z umów ubezpieczenia zawieranych przez Klientów za pośrednictwem Alfa Strategy.
Alfa Strategy oferuje również usługi w zakresie nadzoru szkodowego dla szkód i roszczeń dla przedsiębiorców niebędących Klientami Alfa Strategy w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego.
W ramach podstawowego nadzoru szkodowego prowadzonego przez Alfa Strategy zapewniamy:
- zgłaszanie szkód do zakładu ubezpieczeń w imieniu Klienta;
- współpracę z likwidatorami i rzeczoznawcami wyznaczonymi przez zakład ubezpieczeń;
- analizę dokumentacji szkodowej;
- monitoring statusu szkód oraz terminów likwidacji szkód przez zakład ubezpieczeń;
- wsparcie w czynnościach związanych z reklamacjami i odwołaniami.
W zakresie rozszerzonym, oferujemy również:
- szczegółowe statystyki szkodowe pozwalające na zapewnienie stałego monitoringu szkód i zdarzeń oraz kontrolę nad ryzykiem wyczerpania sum ubezpieczenia lub sum gwarancyjnych;
- raporty zawierające analizę przyczyn i okoliczności zdarzeń szkodowych;
- rekomendacje mające na celu wdrożenie działań związanych z poprawą ryzyka szkodowego;
- dedykowane procedury szkodowe i reklamacyjne pozwalające na skuteczne zarządzanie ryzykiem szkodowym w ramach danego przedsiębiorstwa;
- rezydencje szkodowe obejmujące cykliczne spotkania i konsultacje w siedzibie naszych Klientów wspomagające bieżącą współpracę pomiędzy naszymi specjalistami, a osobami odpowiedzialnymi za procesy obsługi szkód i roszczeń w ramach danego przedsiębiorstwa.
Sprawnie przeprowadzona likwidacja szkody może mieć kluczowe znaczenie dla prawidłowości funkcjonowania przedsiębiorstwa dotkniętego taką szkodą.